Khao Sok 2 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Cindy en Ellen - WaarBenJij.nu Khao Sok 2 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Cindy en Ellen - WaarBenJij.nu

Khao Sok 2

Blijf op de hoogte en volg Cindy en

23 Juni 2018 | Thailand, Chiang Mai

Vanochtend zijn we om 900 uur opgehaald voor de 2 daagse excursie naar het park. En wat hebben we een geluk. Het is droog!! Na een hele dag regen gisteren en slechte vooruitzichten schijnt de zon volop.
In totaal met 6 Nederlanders, 1 Canadese, 1franse en 2 Engelse opgehaald en in 1 uur naar het meer gereden. Wat was het water mooi blauw. Toen de boot op en nog dik 1 uur varen, maar met een strakblauwe lucht en zon is dat heerlijk vertoeven in zo'n, longtailboot. En wederom genoten van de ontzettend mooie uitzichten. De foto's spreken voor zich. Toen kwamen we bij onze hutjes op het water. Heel simpel 2 matrassen op de grond maar met douche en wc. We hadden erger verwacht. Bikini snel aan en hop het water in want we hadden even vrije tijd voordat we de jungletocht gingen doen.
Na het relaxen kwam het dan. De gids zei geen  lange broek want je wordt nat en goede schoenen. Het was me ook een pittig tochtje want we moesten een aantal keren een oversteek mk door een stromende rivier en de jungle was vrij modderig. Maar goed als je eenmaal weer onder de modder zat spoelde je kort daarna weer schoon in de rivier. Nog een slang (niet giftig) gezien onderweg en daarna een grot in waar vleermuizen en grote spinnen zaten. En ook liep er een stukje rivier doorheen met aardige stroming. Bij de combi spinnen, donker en water met stroming haakte ik af. Ellen ging wel maar halverwege in de grot moesten ze terug omdat de gids een cobra had gezien die in aanvalshouding zat. Na dit avontuur terug door de jungle aantal keren bijna op de bek gegaan door de gladheid van stenen modder etc. Focussen waar je loopt en ondertussen volop genieten van het woud met al zijn geluiden.
Terug bij de huisjes eten en daarna nog even met de boot om apen te spotten naar helaas...
Daarna was het gezellig biertjes drinken met de groep en vroeg naar bed